És possible gestionar les xarxes socials de les nostres empreses i projectes amb només dues hores al mes? Sandra Cordone (Acierta Consulting) plantejava aquest repte en la última formació d’Ade de l’any. Sí, podem. La base està en la planificació i en conèixer els propis objectius.

 

Primera lliçó: “Cal identificar les nostres necessitats, saber-les és molt més important que qualsevol pressupost”, va insistir Cordone. En el curs d’Ade Vallès, l’experta en màrqueting digital ho va exemplificar de forma gràfica: en una pissarra va dibuixar dos possibles camins, el que dona voltes i el que avança en línia recta, pas a pas i fita a fita, cap a una meta fixa. Quin dels dos exemples voleu ser?

 

Quan les regles de joc han canviat, cal adaptar la realitat als nous temps. Aquest és el punt de partida de la lliçó que l’experta en màrqueting digital Sandra Cordone va explicar al curs d’Ade Valles impartit el 24 de novembre al Parc Tecnològic del Vallès. A continuació teniu algunes de les idees claus i dels trucs que va compartir amb les sòcies i simpatitzants d’Ade Vallès, de la directora d’Acierta Consulting.

Les xarxes ens permeten arribar a clients potencials de forma instantània i al moment. Abans d’emetre el primer missatge convè preguntar-se quines xarxes són les apropiades per la nostra empresa i quines utilitza la nostra clientela potencial.  «En la cultura digital hem de tornar a l’edat del perquè i qüestionar-ho tot«, aconsella l’experta i directora d’Acierta Consulting. Val la pena, donçs, invertir temps en respondre preguntes tipus com: A qui volem arribar? On es troba el meu públic objectiu? o saber que opina aquest de nosaltres. Twitter, facebook, Instagram o google plus, la nostra elecció dependrà sempre d’on es trobi el nostre públic.Un apunt extra: Les queixes poden ser oportunitas ja que permeten corregir la nostra comunicació.

 

Un cop identificats les necessitats dels clients i els punts forts i febles de la nostra empresa és el moment de fixar els objectius com ara tenir presència o establir canals directes. La definició d’un pla estratègic marcarà la diferència en la nostra comunicació. El temps és el principal actiu en una empresa petita, opina Cordone, motiu pel qual aposta per rendibilitzar amb una bona planificació la tecnologia i treure’n així el màxim partit.  Excuses com les xarxes socials no serveixen per empreses com la meva o no tinc temps, deixen de ser un problema amb el mètode aprés.

Definida la meta d’arribada, es aconsellable fixar-se petites fites mensuals. Des del contingut dels nostres missatges – sempre amb valor afegit, només s’aconsella un 20% per promocions– fins a l’elecció de les fotografies i els recursos que podem fer servir, convè planificar-ho prèviament a un mes vista. Cordone va parlar de les eines tecnològiques que ens ajuden a gestionar les xarxes i va obsequiar els assistents amb un munt d’exemples pràctics. Feta sobre calendari la planificació de continguts i publicacións, caldrà reservar temps per la gestió de  les xarxes. Aixó vol dir, deixar temps per interactuar i donar resposta. Les xarxes, com la cultura femenina, són col·laboratives i per rebre cal donar, un altre dels valiosos apunts de la jornada.  Preparades per començar i realcionar-nos amb nous possibles clients?

Al curs d’Ade Vallès van assistir-hi empresàries de tots els sectors, des de la nutrició i el farmaceùtic a les floristeries, passant per empreses de reciclatge, recursos humans o administració. Durant el temps de networking les assistents es van sumar a la campanya de l’Institut Català de la Dona, Me Too, amb motiu del Dia internacional per l’eliminació de la violència vers les dones. Accediu a aquestes imatges clicant aquí.

[su_slider source=»media: 2302,2307,2309,2310,2303,2305,2311,2301,2300″ limit=»37″ width=»1120″ height=»600″ title=»no» pages=»no»] [/su_slider]