“A Sant Cugat comptem amb un important nombre de comerços que tenen molt present la sostenibilitat del mateix producte i de la gestió global del projecte”

 

Sant Cugat, ho hem escoltat darrerament en molts espais, té el repte d’esdevenir una ciutat sostenible. I és que l’atractiu de viure aquí va lligat a un increment constant de la població que, conseqüentment, genera més activitat i pot convertir-la en una població que consumeix per sobre de les seves possibilitats. Un espai des del qual es pot treballar molt transversalment aquesta qüestió, i que a més li pot donar un caràcter únic i diferencial, és a través del comerç.

 

És cert que a Sant Cugat comptem amb un important nombre de comerços que tenen molt present la sostenibilitat del mateix producte i de la gestió global del projecte. Tot i això, i moltes vegades des de la bona fe, el comerç produeix atemptats a la sostenibilitat social i ambiental sense adonar-se’n. Precisament sobre aquest tema l’any passat la Unió Europea publicava un informe on assegurava que més de la meitat de les empreses europees feien greenwashing (blanquejat verd), i moltes vegades era senzillament per manca de coneixements suficients.

 

En aquest sentit, imagino una ciutat amb una xarxa comercial prou formada per oferir-nos sempre l’envàs més sostenible en funció de la nostra compra o que és capaç d’aconsellar-nos sobre l’opció de producte més adient a les nostres necessitats de consum.

 

Per a propiciar-ho, també imagino un Ajuntament que incentiva amb beneficis fiscals al comerç que actua en aquest sentit i que també premia els i les consumidores amb les compres més conscients. Tot això podria fer-se a través d’un sistema de gamificació que convertís aquesta tasca en divertida i mesurable. Imagines viure en una ciutat així?

 

Sònia Flotats
Fundadora i CEO So Good So Cute Magazine

Article publicat al TOT Sant Cugat.